Copyright All Rights Reserved © 2018 Salves

De Stockon app 2.0: gebouwd door te leren

De Stockon app 2.0: gebouwd door te leren
29 november '18
  • Deel dit bericht
  • linkedin icon

De Stockon app 2.0: gebouwd door te leren

door Ka Wing Tse

Boodschappenbezorgdienst Stockon heeft groeiambities. Een gebruiksvriendelijke en vernieuwde bestelapp gecombineerd met een grote televisiecampagne moet daarvoor zorgen. Het developersteam, met testconsultant van Salves Ka Wing Tse in de gelederen, stond voor de uitdaging om de app 2.0 in 2 maanden tijd op te leveren.
Ka Wing: “In mei dit jaar trad ik toe tot het developersteam van Stockon als vervanger van mijn voorganger. Het testen van zowel de front- als de backend van de nieuwe app was, en is nog steeds, mijn verantwoordelijkheid. Een zeer interessante uitdaging, mede omdat ik toen nog niet heel veel ervaring met testen voor mobile had.”

Fixed deadline voor de app

“Voor ons als team lag de uitdaging vooral bij het halen van de fixed deadline,” vertelt Ka Wing verder. “We wisten dat in september een grote campagne met tv-commercials live zou gaan. Het was noodzakelijk dat de app op tijd volledig doorgetest opgeleverd moest zijn. Als er een window voor uitloop was, is die altijd klein geweest. We werkten daarnaast met een designer die net bij het project betrokken was en we zaten meer dan eens ‘gevangen’ in een creatief meningsverschil binnen het Stockon team. Op een gegeven moment spraken we af: we volgen onze designer en hij vangt de andere stakeholders wel op.”

Positief lerend vermogen van Stockon

“De start van de ontwikkelingsfase is heel leerzaam geweest. We hebben tijdens een gebruikerstest een aantal mensen uitgenodigd om input en feedback gevraagd. Op basis van al die ervaringen stelden we een lijstje op wat er allemaal in de app aangepakt moest worden en ontwikkelden we een plan voor de bouw van de vernieuwde app. Wat vooral veel terugkwam: mensen stonden gevoelsmatig voor een te hoge drempel om te bestellen en dachten meteen vast te zitten aan een abonnement. We hebben een extra feature ingebouwd waarbij een eenmalige, vrijblijvende bestelling mogelijk is. Ook kan een klant nu favorieten onthouden, zodat je periodieke aankopen zoals toiletpapier en wasmiddel niet los hoeft op te zoeken. En we verrichten nu nazorg bij klanten die meer dan drie keer bestellen; zij ontvangen van ons een enquête. Je kan wel stellen dat ons lerend vermogen explosief gegroeid is.”

Luxeproblemen

De deadline is gelukkig gehaald. Ka Wing: “De livegang van de app 2.0 is een mooi succes voor Stockon en het team, maar ook voor mij persoonlijk. In de afgelopen maanden heb ik enorm veel geleerd over de verschillende aspecten van mobile app testen en het verschil met het testen van webapplicaties. Onderdeel zijn van een start-up en het bedrijf zien groeien maakt het voor mij ook interessant. Ik blijf hier voorlopig nog wel zitten, want de vele complimentjes van de klanten, de goede sfeer en samenwerking met het developteam en de berichten dat het distributiecentrum tot diep in de nacht orders aan het pikken is vanwege de enorme toeloop van klanten, maakt mij trots dat ik hier onderdeel van ben.”

Benieuwd naar de app of onze aanpak?
Bekijk de app of neem gerust contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

NEWSROOM OVERZICHT